Scandinavian facebook page.

This forum is for discussions of LXSeries software in languages other than English
Post Reply
Johan Söderberg
Posts: 294
Joined: Mon Sep 01, 2008 12:35 pm
Contact:

Now this is really silly, silly indeed

Post by Johan Söderberg »

I published a link to a facebookpage and nobody liked it.

it really surprises me!

Are we but a few who share the the common goal to make life a little easier for lightdesigners all over the world?

All the rest of you - which are your intentions?

Has the LX series become something cheap and dirty that people use but dont talk about?
Last edited by Johan Söderberg on Thu Dec 05, 2013 4:43 am, edited 2 times in total.
Johan Söderberg
Posts: 294
Joined: Mon Sep 01, 2008 12:35 pm
Contact:

Post by Johan Söderberg »

_!
HarryTwoFingers
Posts: 33
Joined: Wed Mar 17, 2010 7:34 am
Location: Sweden

Post by HarryTwoFingers »

Men hör du det är kanske en bra idé att skriva på sitt eget språk. Alla råkar vi ut för problem som vi behöver dryfta. Ibland kan det också behövas akut utryckning.
Undertecknad är i allafall en som både fått och gett hjälp.
Hälsningar från
Harry Twofingers
Johan Söderberg
Posts: 294
Joined: Mon Sep 01, 2008 12:35 pm
Contact:

Post by Johan Söderberg »

Ja förlåt. Jag är gammal bitter och elak men också av begripliga skäl trött på allt vad intrenetforum heter. De är i allmänhet rysligt överskattade och jag som ofta befinner mig i administratörsrollen är helt enkelt rätt less och trött.

Ber om ursäkt för det.
HarryTwoFingers
Posts: 33
Joined: Wed Mar 17, 2010 7:34 am
Location: Sweden

Post by HarryTwoFingers »

Trött på internetforum! Facebook är väl också ett forum på internet.
Tittade på medlemslistan i det här forumet. Det är en 6-7 svenskar, 1 finne och 4 norrmän. Bland de som inte angett var de bor finns det säkert ytterligare några skandinaver. Säg att alla från Norden i det här forumet är ca 15 - 20 st.........med det vill jag väl säga att det kanske inte behövs ytterligare ett forum för lx series. Du har bidragit till att LXseries blivit bättre och bättre. Till glädje för oss andra. Det ska du vara stolt över.
För övrigt anser jag att du inte alls är gammal, trött och elak. Utan en kunnig och kreativ person, möjligen en nörd. men det ska man vara för att bli bra på sitt område.
;-) ;-) ;-)
Johan Söderberg
Posts: 294
Joined: Mon Sep 01, 2008 12:35 pm
Contact:

Post by Johan Söderberg »

Det finns ett enkelt skäl till varför det kan vara en poäng med att lägga ut en del konversationer i ett annat forum. Den här enkla php.databasen är lite rå och simpel jämför t med facebook med flera och framförallt: Vi kan låta herr Admin av denna sida ägna mindre tid åt forum och mera åt utveckling. Vi kan vara flera som hjälps åt med administration.

Som användare av ett gratisprogram och mottagare av en fantastisk service och lyhördhet frör uppdateringar och önskemål har jag alltid känt en tacksamhetsskuld som jag haft svårt att förstå hur jag ska kunna återgälda. Att avlasta med en del administration och kanske bistå med att klara av många av de enklare frågorna kan vara ett sätt.

Kan inte påstå mig vara någon expert, men som användare av först Maclux och senare också Free/beams/console kan jag väl idag ha en del att berätta för den ovane nybörjaren. Kan jag bistå med det gör jag det gärna. Kan jag dessutom göra det i ett forum där inte bara de redan frälsta möts så kan det vara en gentjänst i form av marknadsföring mot presumtiva nya användare.

Vi får väl se vad det blir därav. Kändes angeläget att göra något för att lyfta åtminstone några av all världens problem från de små axlar som uppbär detta forum
Post Reply